Saturday 11 June 2011

Erin oh Erin...

kami plan nak keluar makan2 lepas Erin dan Fauzi balik bercuti di London, dorg nak jumpa kami sebab nak bg brg yg dorg belikan utk kami kat London. petang tu lepas keje, wife aku ambik Erin kat ofis dia. ofis dorg dekat2 je. Fauzi datang kemudian dari opis dia. aku pun datang kemudian jugak dari opis aku. kami jumpe di Redbox Curve nak melalak. lagipun dah berbulan2 tak lepak same2. sebelum kami pegi melalak tu, aku jumpe dgn Erin dan wife aku kat starbucks depan pintu masuk curve sementara tunggu Fauzi sampai dari KL. jem petang2 mmg lambat la dia nak sampai. wife aku masuk dalam beli ice blended. mase aku tinggal berdua ngan Erin, dia pegang jari aku konon2 tegur cincin aku nampak smart. aku rasa tak selesa dan takut wife aku nampak, aku pun bangun ckp nak pegi toilet. lepas tu Erin cakap 'nak ikut'. aku buat2 tak dengar je.

balik dari toilet, aku duduk join wife aku dan Eric borak2. aku dengar dorg tgh mengutuk Fauzi.

Erin : aku tak confident nak kawen sekarang. fauzi tu mcm tak stabil lagi. tau jelah keje gov ni bape sen sgt gaji. senior exec pun tak sampai 2.5k. hidup kat kl ni gaji mcm tu semput, inikan pulak nak kawen. mase tunang tahun lepas pun, aku yg banyak habis duit.

Fira : boleh slow2. kalau kau nak kawen grand2 mmg lambat la nak tunggu. buat yg wajib je.

Erin : wajib tu wajib jugak. aku tak kisah pun buat kenduri kat rumah, tapi duit hantaran pun dia takde lagi, mane nak kenduri lagi, nak hidup lepas kawen lagi. kalau dapat mcm hezry ni kan senang, untung kau, fira.

Fira : kitorang pun start dari bawah la. ko igt terus2 senang ke? mase aku kawen dulu, kitorg sama2 exec biasa je.

Erin : alah kalau Fauzi tu, jenis takde nak usaha. gaji takat tu, harap yg tu je, takde pun nak usaha2 cari cara lain. bertunang dulu pun, kalau bukan aku yg sungguh2 sampai keluar duit lebih dari dia, mmg tak bertunang aku agaknye.

aku diam je dengar perbualan diorang tu. sampai la Fauzi datang, kitorang trus masuk Redbox. kat redbox, Erin duduk sebelah aku, kadang2 peha dia saje je rapat sentuh peha aku. dia byk cari peluang nak sentuh2 aku. pastu nak bisik2 kat aku buat2 tanye pasal tajuk lagu dan nama penyanyi. wife aku dgn fauzi tak perasan semua tu sebab bilik gelap dan bising, masing2 sibuk menyanyi.

kerap jugak la dia mcm nak goda2 aku, cuma aku tak berapanak layan sangat sbb aku tau kalau aku layan, gerenti menjadi punye. kalau aku ni jahat sgt, mmg aku dah sesah dah pompuan meleset2 kat aku. tapi aku pk Fauzi tu kan kawan aku jugak, Erin tu plak mmg kawan skolah wife aku, diorang dah kenal lama. jadi aku tak berani nak lebih2.

No comments:

Post a Comment