Wednesday 4 May 2011

bunga-bunga lembab!

pagi tu Erna mengamuk2 kat budak2 marketing. dah tentu la pasal sales. Boss tanye aku, aku jungkit bahu.

En.Rashid : datang bulan kot...

aku dan boss ketawa. aku nampak dari luar bilik Erna, dia picit2 kepala.

aku : beb, are u ok?

Erna pandang aku.

aku : woooo... jgn pandang i mcm nak telan. be cool ok, come, kite makan banyak2.

aku senyum. tapi dalam hati takut2 jugak kalau kena seembur. boleh tahan jugak minah ni mengamuk. Erna capai handbag dan handphone dia, terus bangun. aku bukak pintu dan bagi dia jalan dulu.

aku : rileks la beb, u jangan stress sangat sampai bantai budak2 tu teruk2. nangis diorang nanti.

Erna : i stress la. dorang tu ckp je pandai. tiap2 hari meeting report yg indah2. tapi hasil satu pun takde. claim melambung2. sales merosot. u know, seejak i handle je sales terus drop, ape boss fikir nanti?

aku : beb, u tak sampai sebulan lagi, ape boss nak anggap u? u jgn risau tak bertempat la. kita dah ade client tetap, income kite sedap2, budak2 tu cuma macai2 untuk sales kecik je. u jgn risau la. outlet2 kite semua sales sdap2. nanti i bawak u pegi top 20 outlets kite yg sales meletop.

Erna : i bukan ape beb, eh... tengok, i pun dah ikut2 u panggil i 'beb'

aku ketawa.

aku : beb, i bukan panggil u beb, i nak panggil u 'babe' tapi i cover line.

aku dan Erna gelak.

Erna : gile la u. cepat la i lapar ni.
aku : u makan la banyak2, kalau tak cukup, u boleh makan i
Erna : sdap ke makan u?
aku : tak cuba, tak tau.
Erna : u goda i eh? i bgtau Fira.
aku : u dont know her. she will ask 'u tergoda ke?'
Erna : crazy!!!

aku ketawa lagi. ini kali pertama aku borak2 bodoh dengan Erna. sebelum ni, mcm yg aku ckp 99% pasal keje je, tak penah melencong tempat lain.

No comments:

Post a Comment