Wednesday 4 May 2011

Fira dan Erna!

ayu call aku lagi mase aku kat office. ayu nangis2 bgtau aku fira dtg tempat kerja dia bagi dia satu cd. dlm cd tu ade rakaman yg aku rakamkan masa aku malam pertama dgn aku. aku menangis ketakutan. ayu ckp fira ugut dia akan bagi cd tu pada keluarga ayu dan menagement tempat kerja ayu. aku ketakutan. aku pun terkejut. aku tak tau fira akan buat mcm tu.

intercom berbunyi. 'en.hezry, isteri encik datang'. aku keluar dari bilik aku.

fira : i dah settlekan masalah u.
aku : ayu dah call i
fira : lepas ni dia tak kan ganggu u lagi, kalau dia ada call lagi, u bgtau i.

Erna : hezry, ops sorry, i'll talk to u later.

Erna senyum dan berlalu dari situ.

fira : sape tu?
aku : marketing manager baru, ganti tempat i.

fira senyum angkat kening sambil perhati liuk lentok Erna meninggalkan kami.

aku : no, u please...

fira senyum lagi.

En.Rashid : hi, Shafira. long time no see. ade date ke?
Fira : nope boss, just nak mengurat staff u je ni ajak lunch
En.Rashid : suke panggil i boss kan? teringin nak jadi staff i ke?

kami bertiga ketawa.

En.Rashid : so, u nak kidnap staff i yg paling handsome ni lunch la? haiii katrumah tak cukup ke?

kami ketawa lagi.

Fira : u guys busy ke? nevermind, next time pun takpe, malam pun boleh...

Fira kenyit mata kat aku.

En.Rashid : eh, takpe. u two pegi la.

Fira : why not u join us, boss?

En.Rashid : tak ganggu ke orang bercinta?

kami ketawa lagi.

aku : errr... Erna, we all nak lunch , come join us.

Erna menghampiri kami.

aku : this is my wife, Shafira.

mereka bersalaman.

kami lunch berempat dan borak2. dekat 3 jam kami makan. keluar dengan boss, boleh balik office lambat sikit hahaha... aku nampak riak wajah Fira mcm berminat dgn Erna. aku tak tau ape rancangan Fira. kalau dapat, aku pun tumpang sedap, tapi aku tak setuju sbnarnya sbab Erna tu satu office dgn aku. susah aku nanti. mcm kes nurul dulu, pening kepla aku nak handle.

No comments:

Post a Comment