Wednesday 4 May 2011

oh please... what's going on?

hari ni aku pegi keje dalam keadaan sugul. wife aku tak tegur aku pun pagi ni. aku pun takut nak ckp dgn dia. mungkin dia masih marah. ayu pulak takde call atau sms aku, aku akan biarkan aje perkara tu tergantung mcm tu. kalau dia takde call, takde la. sebab aku tak pasti keadaan sebenar ayu mcm mana sekarang.

'hezry!'
'yess boss!' aku bangun bila boss aku tiba2 bukak pintu bilik aku.
'Ni marketing manager kita, Erna Wati Shamsul'
sorang pompuan cantik tinggi lampai putih melepak hulurkan tangan. kami brsalaman.
'hezry' aku kenalkan iri lagi skali.
'Erna' gadis itu kenalkan diri dan senyum.

Erna memang cantik, tapi aku tak perminat. Fikiran aku bercelaru fikirkan macam2 masalah. Tapi hari ni Erna sehari suntuk dengan aku. dari pagi sampai ke petang. banyak benda aku kene handover kat dia sebab aku akan bertukar ke jabatan operasi. hampir 5 bulan aku terpaksa handle tugas2 jabatan pemasaran buat sementara.

'ur first day must be tired, rite?' aku pandang Erna.
'yea, i kene cuba biasakan diri lepas ni' Erna tutup file terakhir yang disemaknya.
'dah pukul 7. u nak dinner?'
'takpelah, i nak balik, i tak makan malam'

kami berpisah disitu.

balik rumah aku lepak mcm biasa depan tv. wife aku dah siapkan makanan.

aku : u marah i lagi?
fira : kenapa?
aku : come on... i mintak maaf. i dah habis dgn ayu
fira : so?
aku : i mintak maaf, u jgn la mcm ni
fira : i ok je
aku : come on..
fira : what???? u please la.. i malas nak dgr la

aku diam. aku malas nak gaduh. aku pernah gaduh sekali dulu pasal alin, awek tetek kecik yg wife aku selalu kutuk walaupun dah 4-5 tahun berlalu. kali ni aku gaduh lagi pasal aku. mungkin mmg salah aku. wife aku dah cukup sporting dah tapi aku pulak lebih2. so, aku kena mengaku salah jelah. dah memng aku salah.

fira : i nak kita enjoy in this life. bila i understanding n sporting, i tak suka u ambik kesempatan. i tak pernah projek jantan lain. kalau dgn girls pun i suka je, itu pun i mintak izin u

aku diam, mmg banyak beenarnya apa yg wife aku katakan tu. memang aku salah. memang aku tersilap lagi kali ni.

aku : i mintak maaf. i promise benda mcm ni tak kan jadi lagi.

No comments:

Post a Comment