Saturday 14 May 2011

pergaduhan antara Julie dan Erna

kali ni aku nak cerita pasal pergaduhan Erna dengan Julie. satu hari aku pegi projek dgn Julie kat sebuah hotel mcm biase. hari tu kirenye dah 7-8 kali jugak la aku check-in bersama Julie. aku tak tau sejak bile Erna syak, dan tak sangka pulak dia follow aku dan serang aku kat hotel. Julie ingat2 lupa rupa wife aku, dia cuma ingat nama je, jadi dia ingat Erna tu wife aku, Fira. teruk jugak Julie kene maki dengan Erna dan sempat jugak makan 2-3 kali penampar Erna. Julie dia je tak balas, cuma sekadar tepis2 dan elak2 sebab dia tau dia salah kongkek dengan laki orang, ape lagi bile dia igt Erna tu wife aku.

malam tu lame jugak aku settlekan hal tu dengan Erna kat luar hotel dan dalam kereta sampai la pukul 11 malam Fira call aku tanye kat mane, baru aku dapat lepaskan diri. malam tu balik rumah aku moody dan serabut. Fira perasaan riak wajah aku dan dia tambah semak kepala aku tanye mcm2. tapi tak mcm selalu, kali ni aku takde ceritakan pun ape masalah aku mcm selalu. selalunye Fira la teman suka duka aku. tapi kali ni memang gile la kalau aku pegi cerita hal ni kat wife aku tu hehehe...

kat office, Erna masam muka dengan aku. merajuklah kononnye.

aku : syg, ptg ni i dtg rumah
Erna : i nak keluar ptg ni
aku : pegi mana?
Erna : keluar la
aku : dengan sape?
Erna : yg u sibuk ni kenapa?
aku : syg, jgn la mcm ni, i'm sorry ok?

Erna diam dan berlalu pergi. akuu sepatutnye tak payah pujuk dia. dia bukan bini aku pun. tapi aku saje je pujuk.

tengahari tu Fira dtg office aku ajak lunch. Erna terserempak dengan Fira dan mereka berbual2 kat lobby. aku dah gelabah dah takut Erna cerita ape2 kat Fira pasal hal Julie tu. Fira tak tau ape2 langsung pasal Julie. mujurlah Erna tak buat keje gile. semuanya masih tersimpan rapi.

No comments:

Post a Comment